Sunday, August 09, 2009

Bir analist olacak candostuma...

Psikanalizle ilk ilgilenmeye başladığım yıllardı, sanırım 15 ya da 16 yaşındaydım. Birkaç tane Freud devirmiş, "du bakali n'olcek" gibisinden aranıyordum. Ailecek o zamanlarda İzmir Fuarı'ndaki Kitap Fuarına gitmiştik. Görür görmez atladım Yeni Başlayanlar için Lacan adlı çizgi-kitaba (bu arada bu kitapları çok tuttuğumu söylemeliyim - okurun asıl metinlere yol alması için bir giriş niteliğinde kullanıldıkça en azından). Babam sordu bu kimdir nedir diye. Anlatmaya Oidipus Kompleksinden başladım. O'na "oğlan çocuğu Anne'yi arzular, Baba önünde bir engel oluşturduğundan, sembolik olarak onu öldürmek ister" dedim, biraz da onun ilgisini çekmek, önyargılarını kaşımak için. Gerçekten entelektüel olan (ama maalesef Psikanalizle ilgilenmeyen) Babam bir an yerinde durdu, sağ elini bir Osmanlı külhanbeyi gibi kaldırdı ve "böyle heriflere bi koyacaksın bazen!" diye matrak ama bilgelik dolu bir laf etti. Babam bu konuda haklı olmayabilirdi, ama büyük adamdı vesselam!

No comments: